ibnsina.jpg

As-Salamua’laykum….

Laman ini dibangunkan untuk mengumpulkan sebanyak mungkin fatwa dan jawapan berkenaan permasalahan dan isu-isu yang berkaitan dengan dunia perubatan daripada aspek pengamal perubatan, ubat-ubatan dan prosedur perubatan sendiri.

Material laman ini kebanyakannya diperoleh dari sumber website lain dan juga buku atau kitab-kitab yang mempunyai rujukannya. Segala sumber rujukan akan dinyatakan. Bahasa perantara laman ini adalah B. Melayu untuk kemudahan semua pihak, namun English & Arab juga diterima pakai.

Laman ini diharapkan dapat memberikan manfaat kepada sesiapa sahaja yang terlibat dengan dunia perubatan samaada doktor, jururawat, pegawai kesihatan bersekutu dan juga siswa perubatan. Ianya juga diharap memberi manfaat besar kepada masyarakat awam.

Segala pertanyaan, cadangan, komen dan sumbangan material (sama ada dalam B. Melayu, English atau Arab) untuk laman ini amatlah digalakkan dan bolehlah diemailkan ke [email protected].

PENAFIAN

Pihak pembangun fiqhmedic.wordpress.com tidaklah berniat untuk menciplak, menyalahguna atau mengambil hasil pihak lain melainkan sekadar berniat memudahkan penyampaian ilmu agama kepada masyakat. Segala sumber artikel dan fatwa dinyatakan sumber website atau bukunya. Pengunjung digalakkan merujuk dan melawat sumber terbabit.

Segala material di laman ini adalah untuk manfaat semua. Pengunjung dibenarkan menyalin, mengestrak dan mencetak atau menerbitkan semula untuk tujuan pengajian dan penyebaran ilmu. Segala tindakan yang berunsur kepentingan peribadi dan komersial tidak digalakkan.

إِنْ أُرِيدُ إِلاَّ الإِصْلاَحَ مَا اسْتَطَعْتُ وَمَا تَوْفِيقِي إِلاَّ بِاللّهِ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَإِلَيْهِ أُنِيبُ

“Aku tidak bermaksud kecuali (mendatangkan) perbaikan selama aku masih berkesanggupan. dan tidak ada taufik bagiku melainkan dengan (pertolongan) ALLAH. Hanya kepada ALLAH aku bertawakkal dan hanya kepada-NYA-lah aku kembali.” (Surah Hud, 88)

Wassalam.

Abul Harith, Cyberjaya.